>
wonderland~
ABOUT ENTRY
Jalan-Jalan Week..
Friday, March 29, 2013 • 3:31 AM • 1 comments
Assalamualaikum :)

Minggu ni cuti sekolah, so Mama pun cuti, Papa pun ambik cuti, ingatkan nak pergi jalan-jalan, gi K.L ke ape, tapi tak kesampaian atas sebab-sebab tertentu..huhu
So, jalan-jalan dalam Kelantan ni je la, bukan jalan-jalan sangat pun, pergi KB Mall, Pengkalan Kubor, gitu-gitu je laa..

Kan haritu aku ada cakap, beli tudung instant banyak-banyak dekat Bazaar Tok Guru..
Ni aku pakai satu >.<

Di KB Mall, Chicken Rice Shop <3

Okay, gambar bear tu takde kaitan, saje nak letak
comel kan dia, macam tuan dia laa, heheh
Sesuai tak aku pakai gitu?
Dulu tak suka tudung instant gini, sebab aku rasa muka aku jadi macam mak cik -_-

Sebelum pergi KB Mall tu, Papa ajar driving kejap
Belajar guna kereta automatic la, kereta manual lain kali la..
Kereta auto senang sikit nak handle, tapi sebab aku takut lagi time tu so tak boleh drive dengan elok sangat..huhu

Ok, pergi KB Mall, jumpa la benda yang sangat kiut miut iaitu..
Samsung Galaxy Note II limited edition PINK!
hahaha, serius lawa, suka sangat
Dengan baik hatinya, parents ku belikan Note II tu untuk aku sebagai hadiah SPM..
awww, sayang parents ku sangat-sangat! <3

with pink Hello Kitty casing :3

Haaa, sebab ni la tak boleh pergi jalan-jalan, parents aku dah menghabiskan duit mereka untuk benda ni 
hehe, sorry~
It was either this or Galaxy Grand, which allows the usage of 2 sim cards
Takpe la guna fon lama untuk sim card 1 lagi tu..hehe
Akak ku sangat la jealous, sebab dah lama dia nak Note II pink ni, hehe, sorryyyyy, I got it first >.<

Hari lain pulak (yesterday)
we went to Pengkalan Kubor, because Mama had to buy some presents for her colleagues,
sebelum sampai Pengkalan Kubor tu sesat dulu, haha
aku suka kalau sesat, rasa macam perjalanan jauh
plus I get to see part of Kelantan which I've never been to before 
(masa sesat tu, ternampak kuda yang dah mati terbaring atas jalan.. :( )

whilst Mama was looking at some inexpensive and pretty home decos, I was at the chocolate section
Di sebabkan Kit Kat dekat rumah dah habis, kena la beli stock baru >.<

Sebelum pergi, and dalam kereta
me so cute~ <3
hahah


No Kit Kat, bought Kinders Bueno, Milo Nuggets and Crispy Bites instead :3


gambar google, malas nak ambik gambar yang duk dalam peti sejuk

Sambung lagi jalan-jalan, Mama beli banyak baju~
Aku ada gak jumpa baju yang aku suka, one piece pink peplum~
auw, comel sangat, tapi yang dia display tu dah kotor, and takde stock
redah jugak kedai lain kut-kut ada, tapi tak jumpa jugak, huhu
last-last, beli purple-black stripes peplum, 
now I have a total of 4 peplums<3

I also bought these cute ribbon pin<3
3 for RM5 

pink!, my favourite<3


Dah penat jalan, Pengkalan Kubor tu pun nak tutup dah, cari tempat makan pulak
Makan dekat Pantai Sri Tujoh, Tumpat
tempat makan kotor and busuk, plus takde menu
aku pun tak tahu nak order apa, order Nasi Goreng Padprik je

hehe, gambar omey2 ni di edit menggunakan application 'DecoBlend'
ada sticker comel2 macam purikura gitu >.<

Balik tu penat, tertido dalam kereta, sampai rumah baru sedar..

Hari ni! 
Tadi, a few minutes ago, sebelum aku meniap entry ini, keluar pulak belajar driving dengan Papa.
Mula-mula tu drive around kawasan rumah je, nak belajar control, main tekan-tekan brek gitu je,
pastu Papa ajak pergi jalan besar..

Takut giler, kalau naik kereta cikgu takpe sebab dia ada pedal brek dekat tempat dia, kereta biasa mana ada kan...
bawak la jugak keluar, 2 round pusing dekat luar kawasan rumah pastu masuk balik..kali ketiga, keluar terus, bawak sampai Kubang Kerian, and Pengkalan Chepa, pastu lalu dekat jalan yang kitorang guna untuk test kereta dengan JPJ nanti...

papa ambik gambar, aku tak suruh pun, hehe

Disebabkan stereng dekat dengan air cond, tangan aku beku sebekunya tadi, mujur jalan banyak straight je, takde la guna sangat tangan...
Ada part ok, ada part tak, still problem sikit masa nak belok2, huhu, Insya Allah, nanti ok la kut
Kereta auto senang sikit, kereta manual kena cekap, nak kena tekan clutch tuka gear beribu-ribu kali...huhu

me after driving just now, muka kepenatan


Doakan aku boleh lulus next JPJ test, don't want to repeat anymore!!
I'm running out of time! :(




PASTFUTURE
MY WORDS
Wonderland: A magical place filled with different wonders of the world You've step into my wonderland, my world in my perspective <3.

GIVE ME YOUR WORDS


FOLLOW ME!!


BLOG ARCHIVE

  • Weekend Madness...
  • Segmen Mimik Muka Melampau- Blog Review
  • My Overall Performance
  • Dua Keputusan...
  • Debaran Minggu Ini
  • Daily Tazkirah: Empat Tahap Mendidik Anak
  • Segmen Jom Pilih Hadiah
  • Daily Tazkirah: Du'a to be shown the Truth
  • Kem Biology di Tanjung Chap Beach Resort
  • Wordless Wednesday? Nah, not for me

  • Visit this pages!

    Akamika Gift Blogger
    Akamika Gift Facebook page
    Baby Monster
    Saidatul Nadia
    Chasing Dream
    A Secret Journey