>
wonderland~
ABOUT ENTRY
Kisah Aku dan Novels
Saturday, February 23, 2013 • 10:22 PM • 2 comments
Assalamualaikum!

(entah pape tajuk entry aku kali ni)
Korang minat membaca tak?
Tak kisah la buku cerita ke, komik ke, novel ke
asalkan minat
For me, I like to read novels~
minat jugak yang lain pun >.<

Dulu tak minat pun membaca ni
tak benci tapi tak jugak suka
I start reading when I went to MRSM Kubang Pasu

Sebelum tu aku MRSM Kota Putra untuk 1 semester
pastu transfer to KuPa because
my dad got a promotion and had to move to Perlis
KuPa is in Kedah
Negeri lain-lain tapi dekat je
jarak KuPa dengan rumah I dalam 45minit - 1jam je

Sebab masuk lewat dekat KuPa ni
I was considered as the fourth intake
Girls yang 4th intake ni ada 9 je 
(rasanye 9, tak ingat)

The other 8 were in the same room
whereas I was put in a room with 2nd intakes
best roomate dengan diorang 
tapi tak rapat sangat la sebab dah intake lain-lain
plus masa tu aku tak reti/faham Kedah
Kesian dekat diorang kena cakap slow-slow baru aku faham
hahaha

I was more comfortable with the other 4th intakers
kadang-kadang tu pegi tido bilik diorang
tapi still la tak rapat sangat
sebab bilik lain-lain

So, kalau aku nak pergi mane-mane pun
macam dewan makan, surau, kelas 
or anything, I would go alone
sometimes aku pergi la jugak dengan roommates aku
and fellow 4th intakers ni
tapi lebih jalan sorang la masa form1
 form 2 and 3 baru rapat dengan budak-budak lain

Kalau time prep petang, suka pergi PSP
sebab sejuk ada air cond
Time tu la aku mula berjinak dengan novel-novel ni
dekat PSP tu banyak novel English yang best

I would spend my entire evening prep at the library
surrounding myself with tons of books!
Kalau tak sempat habis baca, I'd borrow it
tempoh pinjam buku tu seminggu
tapi I selalu dapat habiskan 1 novel dalam masa 2-3 hari je

Mesti orang ingat nerd gitu
padahal aku takde life, boleh la baca buku je 24 jam
hahaha

Sampai aku dah habis semua novel yang best-best
dekat PSP tu,
aku mula la beli sendiri novel

Alhamdulilah, dapat sokongan penuh dari parents
so dapat la beli 2 books per week
walaupun novel yang aku beli mahal bapak
normal price range about RM30-RM50
tapi ada jugak yang over RM60 and sampai RM100

 
koleksi novel aku, tapi tak cukup semua..huhuh

Kalau korang nak tahu, time riadah pun aku baca novel
tu pun kalau tak tertido dekat bilik
I'm not a sporty person
I don't play sports
mainly because I don't know how to :p

Ramai orang ingat aku budak pandai
sebab suka membaca
Diorang tertipu~~
Aku minat baca novel
tak bermaksud aku pandai
lain la kalau aku baca buku teks je 24 jam
memang genius la aku...haha

Lagipun takde internet kan dekat asrama
novels are my only source of entertainment 
later on, some other students share 
my interest of reading and we start to exchange books

Ramai la jugak orang pinjam novel aku
Aku tak kisah, rasa happy pun ada
ada tu aku giveaway..teheee

tapi geram jugak la ada sesetengah orang
yang pinjam tak hantar balik
and too bad for me, 
I don't remember who borrowed which book
because I have too many of them

Plus, I never read a book once
I would read the same novel at least twice
"The Secret Garden" by F.H Burnett
 is my all-time favorite
I read it for about 7-8 times already
hancur lebur dah buku tu..hahah

Oh, and I only read English novels
ada orang ingat aku ni poyo la
baca novel B.I je, novel B.M tak baca

The reason why I don't read Malay novels
is because it's always about love
ALWAYS

Pasal kahwin kontrak la, pasal kahwin paksa, kahwin sebab tangkap basah
Mula-mula benci, pastu sayang 
bila dah sayang, ada la konflik sana sini
Bosan la!

"ekeleh, macam la novel B.I takde pasal cinta. Novel B.I teruk lagi"
ada mulut-mulut yang berbicara..

FYI, English novels pun I tak beli yang love story
novel-novel yang aku beli genre
adventure, thriller, fantasy....

Tipu la kalau aku cakap aku tak baca langsung love story
ada je dalam novel yang aku beli
selitkan elemen-elemn cinta dalam jalan cerita dia
tapi the novel does not concentrate on
the love story..
it's only the side story

Contoh paling senang Harry Potter
sebab ramai orang kenal cerita ni
the story is about Harry, young wizard, lawan Voldemort bla bla bla
tapi dia ada jugak sikit-sikit tunjuk elemen cinta ni
Ron dengan Hermione
Harry degan Ginny (though I don't approve of this couple)

Nampak tak, dia ada cerita cinta tapi
cerita cinta tu bukan fokus novel tersebut
novel macam ni aku baca la
tapi novel Melayu memang sepenuhnya
mencerita kisah cinta...

Aku ada baca 2 kut novel B.M sebelum ni
masa lepas trial SPM
semua orang gila novel 
and aku pulak tak beli novel B.I baru
aku pinjamla novel B.M diorang
bosan...-_-

Kalau ada sape-sape tahu novel BM
yang tak fokus pada genre 'cinta' ni
sila bagitahu, aku nak try baca :)


novel baru yang belum dibaca..

tekun woo..

hik3


model je dengan buku tu, padahal tak baca pun lagi >.<



------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mencari benda untuk dijadikan door gifts atau hadiah?

Visit Akamika Gift for custom made gifts
Pasti Menarik Untuk Anda




PASTFUTURE
MY WORDS
Wonderland: A magical place filled with different wonders of the world You've step into my wonderland, my world in my perspective <3.

GIVE ME YOUR WORDS


FOLLOW ME!!


BLOG ARCHIVE

  • Midnight Insomnia
  • Tips penjagaan muka untuk remaja
  • HIJABSTER GIVEAWAY BY SHIDAIZY BOUTIQUE
  • SEGMEN: Song In My Heart
  • ♥ First Giveaway by MarshMallow ♥
  • Ayam Penyet!
  • Trapped..
  • Princess AmyFashion!
  • Photo Contest: Aku dan Dia by Blog Paly
  • Snap-Snap!

  • Visit this pages!

    Akamika Gift Blogger
    Akamika Gift Facebook page
    Baby Monster
    Saidatul Nadia
    Chasing Dream
    A Secret Journey